המלחמה שחיסלה את האופריה של כולנו

עמדתי בבית כנסת בהרצליה עטוף טלית ולפתע נגשו אלי שני חיילים ונתנו לי רשימת אנשים לגיוס, הייתי אז דייר חדש בהרצליה ולקח לי זמן רב לאתר את הכתובות של המיועדים לגיוס מרביתם לא היו בבית וחששתי שאם זה המצב, הרי שיקשה על צה"ל לגייס את המילואים. אגב, היתה זו הפעם הראשונה הגתישנ ברכבי ביום הכיפורים ויחד עם חברי הותיק מאז השירות הצבאי דן עם שלם יצאנו לעבר מחנה כורדאני , שם התארגנה חטיבה 4 אליה השתייכנו לעליה לגולןן. הכרנו את המח"ט פפר (יעקב הדר) והצטרפנו אליו לחפ"ק בנסיעה על זחלים לעבר הגולן.

עמדנו בצומת מעאר מצפים לטנקים שיצטרפו אל חבורת הפיקוד הקדמית, רק 2 טנקים הגיעו עד הצהרים לאותה הצומת. ליד המח"ט פפר עמד מג"ד גדוד השריון יעקב נויפלד                מכפר גלעדי. לפתע עברו מספר טנקים של חטיבה 179 ושאלתי את פפר היכן צה"ל ? זהו צה"ל ענה לי המח"ט שהחליט מיד לעלות לגולן כדי להתחיל את הקרבות על הגולן עצמו.
החטיבה החלה לנוע עם הטנקים לגולן דרך גשר אריק ומעלה גמלא. תוך כדי עליה הצטרפו אלינו שני גדודי שריון, אחד גדוד מילואים של חטיבה 188 בפיקודו של יואב וספי עם טנקי שוט משוכללים וגדוד שריון של משה מלר שהיה רכוב על טנקי סנטוריון עם מנועי בנזין מיושנים.

תוך כדי עליה לגולן ראינו 16 טנקים סוריים שעמדו על קו הרכס שירו לעברנו אלא שהשמש היתה להם בעיניים והפגזים עברו מעלינו. כל אותם טנקים סורים הושמדו תוך כדי העליה.
אחת החוויות הקשות היה להתקל בטנק של חטיבה 188 שנכחדה שעליו היו שכובים פצועים והרוגים. כך התחילה עבורנו מלחמת יום הכיפורים ששינתה את חיי כולנו ללא היכר.

דני ואני לקחנו על עצמנו לטפל בצד ההסברתי של הקרבות. הטנקיסטים לא ידעו מאומה על מה שקורה שכן החדשות היו שקריות מגמתיות ולכן התחלנו להוציא דפי קרב ובהם תיארנו את תמונת המצב וחתמנו בשם המח"ט, שרק בתום הקרבות ראה את מה שכתב לחייליו. חיילי החטיבה העריצו את המח"ט פפר ששמר כל הקרבות על קור רוח ומעולם לא הרים את קולו גם בקרבות הקשים ביותר. את דפי הקרב היינו מדפיסים במחנה פילון ועולים עם זחל"ם לחלקם לצוותות הטנקים בחזית, מהם לקחנו מספרי טלפון לצלצל להורים שראינו את בניהם והם בסדר גמור. המלחמה הארוכה התמשכה והפכה למלחמת התשה שנמשכה אל תוך החורף הקר ברמת הגולן. החטיבה נותרה בקו עד השגת הסכם סיום הקרבות.
החוויות היו קשות, החטיבה איבדה כ-47 לוחמים ביניהם המגדים יואב וספי ויעקב נויפלד אתם נפגשנו דני ואני בתחילת הקרבות.
אחת המשימות שהטיל עלינו פפר המח"ט היה לבקר את כל הפצועים ואת המשפחות השכולות.