הגשר של לונדון
אנשים מתגוררים בבתי סירותבובת מכירות בשוק קמדן בלונדוןהגשר של לונדון

אנגליה-אימפריה שירדה מגדולתה

הביקור הראשון שערכתי ברחבי אנגליה היה בצוותא עם שני חברים בהיותי סטודנט. היתה אז ברשותנו מכונית דופין עתיקה עם מספר צרפתי שקבלתי מחבר ירושלמי שעבר תאונה עם הרכב והותיר אותה במוסך בעיר מרסיי . בעיסקה בינינו סוכם שאנו נממן את שיפוץ ותיקון הרכב כדי שנוכל להשתמש בו בטיולנו, שהחל בצרפת והמשיך בלווי המכונית המצוקמקת במעבורת לאנגליה.
בילינו מספר ימים בלונדון והחלטנו להמשיך לעבר סקוטלנד. נסענו עד לעיר יורק בצפון אנגליה וחפשנו מקום לינה, אך התברר לנו שבאיזור נערכים מירוצי סוסים שנתיים ולא ניתן להשיג אכסניה כל שהיא.
הצעתי לשני חברי להמשיך לנסוע צפונה לכיוון סקוטלנד ולמצוא לינה באחת העיירות בדרך. .
הגשם לא פסק ובחצות החלטנו לנמנם במכונית הקטנה ולהמשיך בנסיעה בבוקר. . התעוררתי מוקדם מאוד ,
שני חברי עדין ישנו והחלטתי לא להעירם עד שנגיע ליעד כל שהוא. לפתע מצאתי את עצמי מדרדר במורד כביש שהסתיים בגשר עץ ,
נסיתי להאיט לקראת הגשר אך הבלמים לא פעלו, הייתי משוכנע שאני הופך להיות קונגלומרט בנהר סקוטי נידח, לא היה טעם להעיר את החברים שנמו את שנתם.
אך אלוהים אינה לי כמעצור, מכונית עם נהג סקוטי שיצא מוקדם לעבודתו והפך שלא ברצונו להיות המעצור שלנו.
התנגשנו חזיתית ואני התעוררתי על כיסא גלגלים בבית חולים סקוטי כאשר אחות סקוטית נחמדה מובילה אותי.
נסיתי לקום אך היא מנעה ממני עד שלא אעבור צילומי הרנטגן . התברר לשמחתי , שלא שברתי עצמות וגם חברי שרדו את ההתנגשות בשריטות קלות,
כנראה בגלל המהירות הנמוכה בה נסענו. . יצאנו לעבר המוסך אליו נלקחה המכונית כדי לקחת את חפצינו.
בעל המוסך לא האמין למראה עיניו הוא אמר לנו שהיה בטוח שנוסעי המכונית המרוסקת נהרגו כולם והופתע לראות אותנו בריאים ושלמים.
המשך הטיול היה כבר ברכבות עם מזוודות חסרות גלגלים כפי שהיו אז, תענוג קטן למדי.
טיול אחר ברחבי אנגליה ערכתי שנים רבות לאחר מכן עם שני ידידים אחרים. הפעם היה מדובר ברכב שכור והצלחנו להגיע לצפון סקוטלנד ולטעום בעיירה בשםמ פלוקטון את המאכל הסקוטי המגעיל ה"הגיס" . הטיול ברמות סקוטלנד בהיילנדס היה מרשים למראה הטירות שממוקמות באתרים בלתי אפשריים כמעט.
שלא לדבר על ערי סקוטלנד המרשימות, ביחוד אדינבורו ., בדרך בקרנו גם באגם שבו שוכנת אולי המפלצת מלוך נס .חזרנו ללונדון דרך העיר יורק בה הושמדו במצודה השוכנת על גבעה ירוקה
יהודי העיר כשלב מכין לקראת מסע הצלב שעמד להערך.
מלבד שני טיולים אלו יצא לי כמדריך לבקר באתרים רבים ברחבי הממלכה הבריטית ובמיוחד באטרקציות בלונדון.
הטיול האחרון הארוך שערכתי באיזור דרום מערב אנגליה , בקורנוול .
היה זה לאחר הפלגה ארוכה בים הבלטי לארצות סקנדינביה ולסנט. פטרסבורג . סיימנו את אותה הפלגה בעיר דובר ועם זוגתי צביה יצאנו ברכב שכור אל הפינה הדרום מערבית של אנגליה,
טיול שנמשך שבועיים והחל באתר המסתורי סטונהג' והמשיך לאורך עיירות החוף הבריטיות הקסומות של ברייטון ובורנמות,
בקרנו במקום מקסים בשם "דרדל דור" שהיא מעין דלת ענקית שנוצרה בצוק הסלעי בחוף.
המשכנו לעיירה שבה נהגו להתגורר בזמנו שודדי ים ומבריחים בשם פולפרו ,וממנה המשכנו לקצה הדרום מערבי של האי האנגלי המכונה בשם "לנד'ס אנד"
חזרנו לצפון מזרח דרך המבצר הנטוש על שפת הים ה"טינטאגל" שם לפי האגדה חיו בו אבירי המלך ארתור .
בסיור המעניין שעברנו במחוז קורנוול , התברר שבאותו אזור יצרו לא מעט סופרים בריטיים מפורסמים החל מרדיארד קיפלינג שבקרנו בגינת ביתו
שם הוא נהג להתאבל על בנו היחיד שנהרג בחזית הסום בצרפת במלחמת העולם הראשונה.
גם אגאתה כריסטי כתבה את מרבית ספריה באיזור ברייטון בו נהגה לנפוש
גם ארתור קונאן דויל כתב תוך תיאור הביצות באיזור את ספרו "כלבם של בני בסקרוויל". עוד סופרים רבים הפכו את איזור קורנוול לאתר יצירתם .
בקיצור, טיול מרנין ברחבי אנגליה של פעם. ללונדון הגענו פעמים רבות נוספות
ומנמל דובר הפלגנו בהזדמנות אחרת לטיול מסביב לאיים הבריטים ולביקור באתרים כמו האי גרנסי שהיה האי הבריטי היחיד שנכבש בידי הנאצים במלחמת העולם השניה.
באותה הפלגה פקדנו ערים כמו ליברפול, אדנבורו, גלאזגו וערים נוספות כולל ביקור באיי שאטלנד ובעיר בלאפסט בצפון אירלנד השייכת לכתר הבריטי
שם נוכחנו כמה שברירי הוא הסכם השלום בין האירים הפרוטוסטנטים והאירים הקתולים .
מעניין שהאירים הקתולים תומכים בפלשתינאים ועל קירות ענק בשכונתם מונצחים חיילי צה"ל כשהם רודפים אחרי ילדים פלשתינאים.
בעוד שהאירים הפרוטסטנטים תומכים בצה"ל ומנציחים על קירות חיילים וחיילות ישראלים עם כתובות בעברית
הכל תודות לקולונל פטרסון, קצין בריטי ממוצא אירי שפיקד על גדוד נהגי הפרדות בחזית גליפולי במלחמת העולם הראשונה
הוא נחשב לגיבור לאומי שהעריץ את יכולתו של החייל היהודי.